czwartek, 3 marca 2011

Kolejny top

Kolejny Leaf Top zszedł z moich drutów - polubiłam ten wzór bardzo.
Za każdym razem robiłam z innej, ale zawsze cieniowanej włóczki.
Tym razem z bardzo przeze mnie lubianej Padisah, kolor wybrany przez zamawiającą top koleżankę - bardzo mi się spodobał, choć raczej jesienny.
Jednak w promieniach marcowego słońca też wygląda przyjemnie.
Zużyłam 32 dkg włóczki na rozmiar M, druty nr 4.

I jeszcze dwa wcześniejsze topy - zielony (mój), z Landscapes.
Włóczka mnie nieco rozczarowała - co prawda jest cieplutka, ale mechaci się ponad miarę. To 100% wełna, ale jednak nie powinny tak szybko robić sie na niej kuleczki.
Niestety podobnie zachowuje się Ranco Multy Araucani, z której zrobiłam kamizelke wzorowaną na motywach chusty Kiri.

I top z bawełny Ulmo - na zamówienie koleżanki.
Nosi się znakomicie - żadnych oznak użytkowania, a dodatkowo będzie miał zastosowanie w cieplekjsze dni jako zgrabna bluzeczka.
Podsumowując Leaf Top na pewno się jeszcze powtórzy, ale raczej w lżejszej, wielofunkcyjnej wersji.

P.S. Młody narciarz czyni dalsze postępy - włączyliśmy kask, jako obowiązkowy element ekwipunku i zgodził się to bez problemu. A górka w ogrodzie już zdecydowanie nie wystarcza, ale musi, bo jest w cieniu i póki co nadal trzyma się tutaj śnieg.

13 komentarzy:

  1. Top super.czy najpierw robi się karczek a potem dodaje się oczka?Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziekuję za komentarze.
    Aniu Top robiony od góry - robiąc ażurowy karczek dodajesz oczka. Ja dodaję jeszcze pod pachami 6-10 oczek, ktore częściowo zbieram w dalszych rzędach - oddzielnie narękawie, oddzielnie na korpusie. Dalej robię prosto, chociaż wygląda jakbym dodawała oczek. Zbieram co 10 oczko w pierwszy rzędzie ściągacza francuskiego na dole.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Czy może Pani udostępnić opis? Ten zielony jest cudowny i nie mmogę spać po nocach. Muszę go zrobić!!!

      Usuń
  3. Piękna produkcja Leaf Topów. Co jeden to ładniejszy. Świetnie wyglądają z melanżowych włóczek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne te topy. To już taśmowa produkcja :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Każdy jest wspaniały, najbardziej przypadł mi do gustu zielony, choć ten jesienny tez jest super... a z trzeciej strony wielofunkcyjność trzeciego topu ...

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, czy ma Pani opis jak zrobić taki top? Jest prześliczny, szczególnie ten zielony.Jeśli moglaby Pani udostępnić opis byłabym wdzięczna. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowny ten zielony! !!! Czy mogła by Pani udostępnić opis? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przepraszam, że tak długo ...
    Tutaj jest opis po angielsku - z niego korzystałam. http://www.yarnspirations.com/pattern/knitting/leaf-top
    ...pozdrawiam i dziękuję za cierpliwość...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.