środa, 18 maja 2011

Metr kwadratowy szaleństwa

Pozwólcie, że Wam przedstawię:
Złożony wygląda skromnie i wcale nie zapowiada swoich rozmiarów,

powoli odkrywa wzór liści,
pofalowaną linię brzegu,
i wreszcie pokazuje swoje rozmiary.
A teraz do rzeczy - szal o wymiarach  170x60 czyli 1 metr kwadratowy, z Manos Lace.
Ta włóczka to mieszanka baby alpaki, jedwabiu i kaszmiru - 50g/400m.
Zużyłam w całości 2 motki, druty 3,25 mm, na szerokość 123 oczka.
Wzór jest bardzo przyjemny, łatwy do zapamiętania, nie wymaga ślipienia w kartkę i przeliczania oczek.
Cena włóczki jest zawrotna, ale jakość oszałamiająca.
W robocie rewelacja, przyjemność obcowania z włóczką wielka, a dzianina jest bardzo delikatna i miękka, nadzwyczaj przyjemna w dotyku - ma jedwabisty połysk i poślizg.
I jeszcze blokowanie - zmoczyłam, odcisnęłam rozłożony szal w ręcznik i rozłożyłam.
Tak, tylko rozłożyłam, nic nie upinałam.
Ułożyłam starannie brzegi i zostawiłam do wyschnięcia.
Wyschło i trzyma kształt.
Mam w planach testowanie Lace Drops - skład podobny (bez kaszmiru), a cena znacznie przyjaźniejsza.

I jeszcze bolerko z Cotton Viscose.
Włóczka miło mnie zaskoczyła - bardzo przyjemna w dotyku i wydajna.
Na rozmiar L, na drutach 3,25 zużylam 5 motków.
Całość robiona od góry na okrągło, bez żadnych szwów.

7 komentarzy:

  1. Szal wyszedł śliczny ,też robiłam z tej włóczki i też jestem nią zachwycona a Lace Drops już do mnie idzie.Bolerko bardzo ładne,dzięki że napisałaś że jest tak bardzo wydajna Cotton Viscose bo ja się przymierzałam do 15 motków.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny i ..wielki!!!!Super!!!Romy -ostatnio się ich nauczyłam i strasznie je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny szal w ślicznych kolorach i na dodatek na łonie natury. Super:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne prace. Szal robi wrażenie, a na żywo zapewne daje przyjemność obcowania z włóczką świetnej jakości.
    Bolerko bardzo przyjemne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też lubię mieć pod palcami dobrej jakości włóczkę. Szal zachwycający!!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Szal jest wspaniały, a włóczka chyba rzeczywiście warta swojej ceny, chociaż za takie pieniądze to aż strach na próbę kupować :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.