piątek, 5 sierpnia 2011

artesanka odpowiada (11)

W odpowiedzi na zapytanie do poprzedniego posta.
Przecier morelowy zrobilam w Thermomixie, ale można i przy użyciu zwyklego malaksera.
Rozdrobniłam zupelnie 1,2 kg moreli (jak najdojrzalszych) z 30 dkg cukru. Ilość cukru zależy od tego jak słodkie są morele.
W Thermomixie przecier gotował się 20 minut, a potem zawekowałam go gotując słoiczki w kąpieli wodnej przez 20 minut od zagotowania wody.
Wcześniej, bez Thermomixa, gotowałam przecier w teflonowym garnku, na najmniejszym gazie, mieszając jak najczęściej, przez 30 minut od zagotowania.
I jeszcze jedna rada pośrednio związana z sezonem owocowym. Nie mogłam doczyścić plastikowego wkładu do zlewy i samego zlewu z różnych spożywczych plam, szczególnie  owocowych. Wilgotny wkład i zlew posypałam niewielką ilością proszku do zmywarki i po kilku minutach wyczyściłam na błysk bez problemu. Proszkiem do zmywarki można też czyścić plamy spożywcze na odzieży, ale warto wcześniej sprawdzić czy materiał nie odbarwia się pod wpływem proszku.

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.