niedziela, 16 stycznia 2011

artesanka odpowiada (10)

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze - cieszy mnie bardzo, że są.
Tytułem wstępu
Nie na wszystkie prośby (również te mailowe) jestem w stanie odpowiedzieć - nie mam duszy kronikarza i nie robię notatek przy swoich pracach. Jeśli jednak tylko mam odpowiedni schemat czy wiem jak coś zrobić staram się odpisać w miarę szybko, choć nie zawsze się jest to od razu. Na uniwersalne pytania odpowiadam na blogu bo może przydadzą się też innym.
A więc do rzeczy.
Aniu, pomysł frędzli wzdłuż szalika zaczerpnęłam z książki Nicky Epstein "Knitting on the edge".
Ta książka to kopalnia pomysłów wykończeniowych, w tym również frędzli.
Frędzle pokazane w tym poście to dodatkowe 5 oczek szerokości szalika - ścieg pończoszniczy.W ostatnim rzędzie zamyka się wszystkie oczka poza przeznaczonymi na frędzle. Te frędzlowe oczka pruje się. Po spruciu frędzle nie są zbyt imponujące, choć dość długie. Dopiero po zmoczeniu i wysuszeniu ładnie się skręcają. W książce jest również propozycja rozcięcia frędzli na końcach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.