piątek, 13 września 2013

Ideal(ne) tęcze - jedna z Norwegii

Szal-komin na dobre zawładnął moją wyobraźnią - po kilku wykonanych z jednobarwnych i cieniowanych włóczek dobrałam 7 kolorów włóczki Ideal (Berger de France) i zaczęłam. Lato było w pełni, a my ruszaliśmy na północ - robótka o szerokości ponad 200 oczek przerabianych ściegiem pończoszniczym była w sam raz na podróż.
Pierwszy szal skończyłam w Lillehamer - zeszyty, ale bez wykończonych frędzli czekał dwa miesiące na drugi. Na początku września dokończyłam drugi - węższy o 10 oczek, aby na pewno wystarczyło mi włóczki.
Układ kolorów jest w obu szalach identyczny - to paski w kolejnych kolorach - 4 rzędy kolor A, 1 rząd kolor B, 2 rzędy kolor A, 2 rzędy kolor B, 1 rząd kolor A, 4 rzędy kolor B, 1 rząd kolor C itd aż do koloru G (siódmego). Po 4 rzędach kolorem G wracamy do koloru A i potarzamy jeszcze raz paski we wszystkich kolorach.
Tak wygląda gotowa dzianina przed zeszyciem - początek i koniec na drutach, bo zaczęłam robótkę nabierając oczka metodą provisional cast on. Dzięki temu łatwo zeszyć oba brzegi. 
Szale mają dokładnie ten sam układ kolorów, ale w zależności od sposobu złożenia wyglądają zupełnie inaczej.
Można je nosić jako kominy - najlepiej po złożeniu wzdłuż na pół.
Dane techniczne i skrócony opis:

  • 7 motków Ideal na 1 szal, druty nr 6
  • nabrać 212 oczek 
  • przerabiać 6 o. ściegiem francuskim, 200 o. ściegiem pończoszniczym, 6 o. ściegiem francuskim - 139 rzędów w paski wg opisu powyżej
  • zeszyć ściegiem dziewiarskim, włóczką w kolorze wynikający z układu pasków środkowe 202 oczka,
  • frędzle - spruć 5 brzegowych oczek z każdego końca szala, powiązać frędzle z 4 nitek, rozciąć frędzle
  • zmoczyć szal i rozłożyć do wysuszenia, frędzle rozprostować,
  • wysuszone frędzle wyrównać

7 komentarzy:

  1. Przepiękne :) idealne na pocieszenie po odchodzącym lecie. takie pełne energii :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Są świetne!!!Tęcza wyszła bardzo ciekawie , i zawsze się coś dopasuje kolorystycznie!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się ten patent z frędzlami! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne kolory, pięknie dobrane. Nowy sposób na wykonanie szala całkiem, całkiem ciekawy. Podziwiam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. cudne, tęczowe, cieplutkie, ale jeszcze nie .............. jeszcze trochę ciepłych dni poproszę:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.