niedziela, 1 kwietnia 2012

Na motywach Inspira Cowl czyli coś dla domu

Wzór Inspira Cowl bardzo mi sie spodobał - jest efektowny i niezbyt trudny w wykonaniu, a dzianina wykonana tym wzorem za każdym razem niepowtarzalna.
Poza tym ten wzór może mieć różnorodne zastosowania - niekoniecznie odzieżowe. Pierwsza poduszka była gotowa już tydzień temu, ale nie zdążylam jej pokazać.
Teraz sa już dwie - zrobione tak samo, ale każda inna.
Rozmiar poduszek to 35 cm x 35 cm.
Zaczęłam od nabrania oczek (88 oczek z każdej strony), w ten sposób, żeby przerabiać robótkę w obie strony od rzędu rozpoczynającego (w tym przydaku na okragło czyli 176 oczek w okrążeniu)
Przerobiłam 3 rzędu jednokolorową nitką, a potem włączyłam nitkę tęczową i przerabiałam 4 oczka prawe nitką gładką i 4 oczka lewe nitką tęczową.
Po 8 rzędach dwukolorowych 2 rzędy jednobarwane, a potem znów dwiema nitkami, z przesunięciem wzoru o 4 oczka. Razem 8 powtórzeń 10 rzędowego wzoru.
Na zakończenie 3 rzędu nitką jednobarwną i szew ściegiem dziewiarskim.
Dzięki temu nie ma śladu szwu na dole
ani na górze poduszki.
Poduszki zrobiłam z Cashmiry Fine i Angora Gold Batik Design.
Na 2 poduszki zużyłam 1 motek Cashmiry (10 dkg) i niecały motek Angory Gold.
Robiłam na drutach 3,25, żeby dzianina była ścisła.

11 komentarzy:

  1. Świetne, pomysłowe. Pięknie wyglądają te poduszki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne poduszki.
    Świetny pomysł i śliczne kolory.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. zakochałam się w tym wzorze :-) kiedyś na pewno spróbuję.
    uściski!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję za opis, wzór rzeczywiście nie tylko na szal, poduszki wyglądają wspaniale
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Artresanko,poduszki sa przesliczne.
      Pozdrawiam
      Ewa

      Usuń
  5. piekne poduszki..slicznie sie prezentuja a wzor sciagnelam..napewno sie przyda...pozdrawiam ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Artresanko!
      Wejdz na blog "kolorowy swiat wloczek i mulin' i zobacz jakia poduszke tworzy pani XhaftX.
      Pozdrawiam
      Ewa

      Usuń
  6. piękne te podusie. Gratuluję sukcesu :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Poduszki piękne.Czy można wiedzieć jakiego koloru Angory BD Pani użyła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To taki tęczowy zestaw, prawdopodobnie numer 3514.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.