sobota, 14 sierpnia 2010

Ciasto piaskowe cioci Marysi


Dziś przepis na ciasto piaskowe - nadzwyczaj lekkie. Przywiozłam ten przepis z tegorocznych wakacji, od cioci Marysi, stąd nazwa.
Składniki:
1 szklanka mąki
1 szklanka cukru
3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
3/4 szklanki oleju
1 mały cukier waniliowy
1 łyżeczka proszku do pieczenia
4 jaja
Wykonanie:
1. Mąkę, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia wymieszać
2. Całe jaja ubić ze szczyptą soli, a pod koniec ubijania dodać cukier i cukier waniliowy.
3. Cały czas ubijając do masy jajecznej dodawać mieszankę mąk na zmianę z olejem (np. po 1/3 lub 1/4 porcji każdego z tych składników).
4. Piec w temperaturze 200 stopni przez 40-50 minut

Podstawowy przepis przewiduje upieczenie ciasta w keksówkach - 2 foremki średniej wielkości.
O tej porze roku trudno się oprzeć owocom i wykorzystałam je  obficie - na dużą blachę dałam najpierw około 60 dkg czerwonej porzeczki, która utonęła w cieście, a na wierzch 75 dkg malin. Blachę wyłożyłam papierem do pieczenia, piekłam krócej niż przewiduje przepis, bo tylko 35 minut (z włączonym termoobiegiem), a i tak przyrumieniło się dość mocno.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.