środa, 23 lutego 2011

Z innej beczki

Tym razem o przyjemnościach innych niż robotki - coś dla ciała i dla ducha zarazem.
Beczka jest tu nie tylko przenośnią - beczki były hiszpańskie, zrobione z francuskiego dębu.
Ale do rzeczy  - wczorajszy wieczór spędziłam na degustacji wina, zorganizowanej przez klub 6win. Udało mi się odpowiedzieć szybko na jedno mailowe pytanie i zaproszenie było moje. Nie bardzo chciało mi się wybrać, ale mąż bardzo mnie zachęcał i było warto wyjść na mróz, zwłaszcza, że obok przystanku, na którym czekałam na autobus stał koksownik i grzał bardzo milutko.

Degustacja obejmowała wina hiszpańskie, z mało u nas popularnego regionu Toro, a warto się tym regionem zainteresować. W ciągu ostatnich 10 lat liczba wytwórców wina w tym niewielkim regionie wzrosła czterokrotnie - obecnie jest to 50 bodeg.
Najpierw była krótka prezentacja regionu, a potem próbowaliśmy 8 win, podobnych (ponad 90% winogron w tym regionie to szczep Tinta del Toro), a jednocześnie bardzo różnych. Calość degustacji prowadził hiszpański sommelier Miguel, człowiek kochający wino i znający się naprawdę na rzeczy.
Degustacja nie ograniczyła się jedynie do próbowania, ale naszym zadaniem była też ocena każdego wina obejmująca ocenę techniczną tzn. kolor, bukiet, smak; ocena punktowa wg skali Roberta Parkera (wina mieściły się w przedziale 70-90 pkt) oraz krótki kometarz do czego i komu wino polecamy.
Najwięcej punktów (po przeliczeniu wszystkich ocen) uzyskało wino Arco de Guia z Cepas Y Bodegas S.L. rocznik 2008. Mnie bardo smakowały rownież Cardorum Issos rocznik 2007 i Castillo de Monte La Reina Roble rocznik 2009.
Wino, ktore wspólnie wczoraj wybraliśmy, trafi do jednego z zestawów oferowanych przez klub 6 win.
Przekonywano nas wczoraj, że dobor wina do zestawów to ciężka praca - zazwyczaj testy obejmują ponad 300 rodzajow wina aby wybrać ostatecznie zestaw 6 win. Może i ciężka praca, ale wczorajszy wieczór był bardzo przyjemny - aromaty win, z mocno wygrzanych w hiszpańskim słońcu winogron, pozwoliły mi na kilka chwil oderwać się od mroźnej zimy i jej uciążliwości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.