sobota, 16 listopada 2013

Na przekór listopadowej szarości

Dawno już nie robiłam nic entrelakiem i zatęskniłam za tą efektowną techniką.
Poza tym chciałam wypróbować pomysł na bezszwowy raglan, robiony od góry, tą techniką.
Sweterek zaczęłam od góry - od niebieskich trójkątów na 6 oczkach, zostawiając otwarte oczka na górnej krawędzi.
W następnym rzędzie zrobiłam kwadraty z przodu i z tyłu , a prostokąty w miejscach poszerzania raglanu. 
W następnych okrążeniach przybywało kwadratów z przodu, z tyłu i na rękawach, a prostokąty przerabiałam na zmianę wzdłuż i w poprzek.
Po oddzieleniu rękawów i tułowia, w 4 okrążeniu (zielone kwadraty) nabrałam po 5 oczek (zamiast po 6), aby zwęzić rękawy.
Rękawy wykończyłam ściegiem francuskim, zmieniając kolory co 2 rzędy.
W ten sam sposób wykończyłam dekolt.
Na dole nie zrobiłam żadnej plisy - zamknęłam po prostu brzegowe trójkąty.
Włóczka to Ideal - tylko zielona to nieznana nitka (chyba akryl).
Zużycie - około 3 - 3,5 dkg w każdym kolorze (razem 25 dkg), druty 3,25 mm, sweterek na około 2 lata.
Z raglanu jestem zadowolona, choć następnym razem jeszcze go zmodyfikuję.

14 komentarzy:

  1. Rewelacja :-) :-) :-) Nie umiem dziergać w tej technice :-(
    Serdecznie pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł z tymi prostokątami. Muszę go kiedyś wypróbować, bo do tej pory poszerzałam wyrób zwiększając wszystkie kwadraty...
    Pozdrawiam,
    B.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zachwycający w każdym calu!!! Świetny...a kolory bajeczne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow! Ale cudo, cudeńko!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pozdrawiam i zapraszam do mnie na candy koralikowe:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo interesujący i oryginalny sweterek. Dla dwulatka będzie idealny.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny i bardzo fajne soczyste kolory i wykonanie piękne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow! Podziwiam! Jak dla mnie to byłoby wyzwanie ponad siły ;) Świetny!

    OdpowiedzUsuń
  8. O kurczę bardzo nietypowy!!!! ale świetny, naprawdę świetny!!!! Mi to wygląda na ciężką robotę ;)
    Ale super te kolorki energetyzujące !!!! Fajnie to wygląda dzięki tym kwadratom :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
    Lubię technikę entrelac więc dla mnie to sama przyjemność, choć przyznaję, że nawet taki nieduży sweterek jest dość czasochłonny.
    Opis póki co przerasta moje możliwości (czasowe).

    OdpowiedzUsuń
  10. Jest bardzo piekny,po prostu zapiera dech w piersiach, dla mnie cudo,pa,ania

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.