wtorek, 29 czerwca 2010

artesanka odpowiada (7)

Dziękuję za nieustające zainteresowanie citronem. Chyba niedługo dojrzeję do kolejnej edycji :-)
Ewo, citrona z Alpaca T/25 robiłam na drutach nr 4. Włóczka na ten szal powinna być miękka, w żadnym wypadku sztywna. Jesli weźmiesz grubszą to szal będzie większy albo możesz zrezygnować z ostatniej sekcji. Myślę, że włóczka nie powinna mieć conajmniej 300 metrów w 100g motku, a druty wybrałabym 1-1,5 numeru grusze niż na banderoli.
Świetnie prezentowałby się z włoczki mechatej - mohair lub cos podobnego.
Bardzo dziękuję za wszystkie miłe słowa o torebkach, szczególnie Tobie Tkaitko.
Już niedługo kolejna edycja torebek - byłoby ich znacznie więcej gdyby nie ta diabelska podszewka, ale czynię postępy - suwaki wszyte coraz równiej.

8 komentarzy:

  1. Bardzo przepraszam o drutach nie doczytalam.Alpaka o ktorej piszesz jest dla mnie za cienka.Mieszanek ciut grubszych nie ma.
    Myslalam zrobic citron z sasanki lub peonii,ale to czysty akryl.Jak myslisz moze wybrac ta sasanke ?
    Jak myslisz?
    Pozdrawiam
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  2. Jednego citrona - zielonego jak plasterek ogórka - zrobiłam z Kalinki (100g/550 m) i zużyłam jeden motek. Citron bardzo przyjemny. Myślę, że Sasanka się nada i chyba jeden motek starczy, ale końcówka jest włóczkożerna więc albo polecam 2 motek w odwodzie albo falbanka węższa (jeśli włoczki będzie brakowało).

    OdpowiedzUsuń
  3. Baaaaaaaaardzo dziekuje i pozdrawiam
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  4. Artesanko!
    Znalazlam w e-dziewiarka piekna angore de luxe /kolor dzins/
    10 dkg-500mw sam raz dla mnie.Nie wiem tylko czy latwo sie pruje/napewno sie gdzies pomyle/
    Robilas moze cos z tej wloczki?
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  5. Zamówiłam tę włóczkę z myślą o citronie i z niej zrezygnowałam po obejrzeniu w realu. Włóczka jest bardzo mechata więc prucie będzie trudne. Druty na pewno grubsze niż w opisie włóczki - myślę, że nr 5.
    A może włóczki tzw. skarpetkowe od edziewiarki akbo inne? Są bardzo wydajne (około 420m/100g), mają 75 % wełny i bardzo łatwo się prują, bez szkody dla włóczki.
    Gdybyś była zainteresowana taką włóczką to napisz na maila artesanka@gmail.com, bo mam coś do zaproponowania.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomyslalam,a wlasciwie porozmawialam z corka.Ona chce citron w kolorze dzinsu /zrobilam jej mnostwo chust i szali i wyczerpalam wszystkie kolory w jakich jest jej do twarzy/.Szukam cos w tym kolorze i 500-600m/10dkg.
    Z tego co sie zorientowalam obecnie do kupienia jest tylko peonia .
    Pozdrawiam
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam coś do zaproponowania w tych kolorach z moich zapasów - włóczkę tzw. skarpetkową 100g/420m 75% wełny 25% polyamid - 1,5 lub 2 motki.
    Poproszę o adres mailowy na mojego maila artesanka@gmail.com to jutro prześlę zdjęcia tej włóczki.
    ...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.