niedziela, 7 października 2012

Dwa plus jeden czyli jesienne komplety i czapka

Zostałam poproszona o zrobienie jesienno-zimowego kompletu już w sierpniu . Wzór wg Dropsa został wybrany od razu, trudniej było z wyborem włóczki. Sama robótka była bardzo przyjemna. Problem pojawił się przy guzikach, ale w zaprzyjaźnionej pasmanterii dobrałam coś podobnego do oryginału.
Guziki są tu tylko ozdobą, przyszytą przez dwie warstwy dzianiny. Włóczka Lana Gold - niecałe 3 motki, druty nr 4 i 4,5.
Faktura wzoru bardzo mi się spodobała i szybko zrobiłam sobie czapkę w fiolecie - połączyłam First Class i Ranco Multy. Nie zrobiłam zakładki na dolnej części czapki, tylko ściągacz zwykły i ścieg francuski na 10 oczkach. 
Druty nr 4 i 4,5, zużyłam około 7 dkg First Class i 4  dkg Ranco Multy.
A potem w ręce wpadła mi resztka włóczki Riot D.K., z której zrobiłam w zeszłym roku męską czapkę i golf. 
Ponieważ fioletowa czapka jest grubsza niż planowałam to z włóczki Riot zrobiłam cienką czapkę i otulacz. (Riot D.K. jest bardzo podobna do Magic Fine). Czapka jest w sam raz na jesień - cienka, ale ciepła, świetnie mieści się w kieszeni.
Na otulaczu wykorzystałam ten sam wzór co na czapce - na czapkę nabrałam 108 oczek, a na otulacz 144 oczka. W otulaczu dwa razy zdjęłam po 12 oczek i na górze ma 120 oczek.
Na cały komplet zużyłam około 15 dkg włóczki - Riot jest naprawdę wydajna. Druty 3,75 i 4.

11 komentarzy:

  1. No muszę przyznać, że Te komplety są interesujące.Oj prawie powiało śniegiem...

    OdpowiedzUsuń
  2. Super bombowe kompleciki - jeden ładniejszy od drugiego - trudno byłoby wybrać faworyta :) ewa

    OdpowiedzUsuń
  3. fioletowa czapka mnie zauroczyła :-) postaram się niedługo zrobić coś w podobie i się pochwalę jak już mi się uda.
    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie umiałabym wybrać co ładniejsze, wszystko ładne:0
    Pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie komplety bardzo ładne, chociaż kolory czapki (fioletowa) najbardziej mnie urzekły. Wzór faktycznie, prosty a efektowny. Pozdrawiam Cię

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne komplety. Kolorystycznie najbardziej chyba podoba mi się ostatni :-)
    A poza tym wszystko co zrobiłaś jest rewelacyjne :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystko wygląda ciepło i przytulnie, bardzo podoba mi się faktura wzoru, a i sama włóczka ciekawie się układa - fajne kolorki:)

    OdpowiedzUsuń
  8. pierwszy wzor rowniez wpadl mi w oko ;) jest super

    OdpowiedzUsuń
  9. "Nie z tej ziemi talent! Szczerze podziwiam! Zycze dalszych sukcesow! Zachwycona Zoska

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.