niedziela, 30 września 2012

Latte czyli półokrągła chusta

Chusta zamówiona pod koniec wiosny, a skończona na samym początku jesieni. 
Na szczęście termin nie gonił, więc mimo ażurów sprawiła mi dużą przyjemność.
Wzór - szukałam czegoś nowego, innego niż moje dotychczasowe chusty,
ale niezbyt uciążliwego, koniecznie z ażurami. 
Znalazłam tutaj - nazywa się Gull Wings pół koła, jest tez wersja okrągła.
Włóczka  to Mousse, produkcji Grignasco Knts. 
Zużyłam niecałe 4 motki, druty 3,75.
Kilka słów o włóczce - ma dosyć wyjątkowy skład: 50% soja, 40%wełna, 10% jedwab.
Dzięki temu jest bardzo przyjemna w dotyku, a bardzo przyjemnie grzeje. Nitka jest jednak słabo skręcona i przy ażurach bywa to uciążliwe. Poza tym trudno połączyć dwie nitki, za to blokuje się zaskakująco dobrze.
Wzór - bardzo przejrzyście rozpisany, ażury pokazane na schematach. Co ciekawe oczka dodaje się tylko w kilku rzędach  - tam gdzie widać rzędy z narzutami co drugie oczko.
Za oknem ciągle ciepła i piękna jesień, aż chce się spędzać czas na dworze więc robótki ślimaczą mi się niemiłosiernie.

20 komentarzy:

  1. Cieszy oko! Super się prezentuje. I dodatkowo dowiedziałam się o nowym (dla mnie) składzie włóczki.

    OdpowiedzUsuń
  2. PRzepiękna - prosta a przy tym taka efektowna... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. piekna chusta....troche inna przez to jeszcze ciekawsza...pozdrawiam ania

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Witaj Artresanko !
      Jesli mozesz pokaz chuste na "ludziu".Ciekawe jak sie w czym takim wyglada?
      Oczywiscie jest bardzo ladna i ciekawie zrobiona.
      Czy wzor jest darmowy?
      Pozdrawiam
      Ewa

      Usuń
    2. Ewo, wzór jest bezpłatny. Zdjęć na ludzi z różnych powodów nie pokazuję, ale na ravelry , w zrealizowanych projektach wg tego schematu znajdziesz ich kilka. Chusta ładnie otula postać na plecach, a z przodu schodzi się raczej do spięcia, bo trudno zarzucić końce.
      artesanka

      Usuń
    3. Dziekuje bardzo.
      Zaraz bede buszowac po inernecie /mowiac szumnie/
      Pozdrawiam
      Ewa

      Usuń
  5. Bardzo mi się podoba! Piękny układ ażurów. I włóczka rzeczywiście ciekawa... z soją??? Jeszcze się z taką nie spotkałam;) Wygląda na bardzo dobrą jakościowo.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie dotykałam takiej włóczki,a chusta pięknie wydziergana;-)))

    OdpowiedzUsuń
  7. padłam z zachwytu :-)
    i obiecuję, że jak się naumiałam dzięki Tobie ślimakowej czapki, tak się naumiem i ażurów (chociaż to nie będzie proste, bo mój zwapniały mózg nie przyjmuje do wiadomości bardziej skomplikowanych wzorów ;-) ale już ja się zawezmę!)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym wzorze nie ma żadnych wygibasów - jest niezbyt trudny, a naprawdę efektowny. Gdybyś miała pytania to chętnie odpowiem.

      Usuń
    2. ale dopiero po przeprowadzce Cię będę kłopotać :-)
      dzięki piękne! :-)

      Usuń
  8. śliczna chusta,ale dla mnie, coś niewyobrażalnie skomplikowanego!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.