wtorek, 5 czerwca 2012

Toruń - warto odwiedzić

Ostatni majowy weekend znów poza domem. Tym razem Toruń, ale na krótko bo przyjechaliśmy w sobotę po południu, a w niedzielne popołudnie wyjechaliśmy.
Pogoda dopisała - było ciepło i słonecznie.
Toruńska starówka (na nic więcej nie starczyło nam czasu) jest ładnie odrestaurowana. Przyjemnie po niej spacerować, choć turystów i mieszkańców Torunia było tu w ten weekend bardzo wielu.
Odwiedziliśmy ratuszową wieżę, skąd można podziwiać piękną panoramę, a wszczególości dobrze się przyjrzeć kamienicznom przy rynku. Na środku zdjęcia szczególnie cenna kamienica pod gwiazdą.
Na ratuszowej wieży wiszą dwa dzwony, wybijające każdą pełną godzinę.
Miasto można podziwiać również przez okna na niższych kondygnacjach wieży - składające się z malutkich szybek, oprawionych w ołowiane ramki.
Podziwialiśmy katedrę, na której wieży znajduje się zegar z jedną tylko wskazówką - godzinową.
Piekliśmy pierniki w Muzeum Piernika - spotkaliśmy tu wiedźmę piernikową.
Mojemu pięcioletniemu synkowi bardzo się ta wizyta podobała, a własnoręcznie upieczonego pierniczka chrupał potem przez cały dzień.
Podziwialiśmy też Toruń z Wisły - przy bulwarze filadelfijskim znajduje się przystań statków - 40 minutowy rejs rozpoczyna się o każdej pełnej godzinie, przy minimum 15 osobach.
Odwiedziliśmy Planetarium, gdzie obejrzeliśmy pokaz pt.: "Osiem planet?".
Poza tym można zajrzeć do Orbitarium i Geodium gdzie odbywają się zajęcia eksperymentalne.
Obiad w barze mlecznym - czystym, pachnącym smacznym jedzieniem. Za 2-osobowy obiad z napojami zapłaciłam 22,37  zł.
Toruń jest pięknie położony - a wspaniałą panoramę można podziwiać z drugiego brzegu Wisły, gdzie znaduje się również camping. Niestety campingu nie mogę polecić - czas zatrzymał się tu ponad 20 lat temu, a cena przyłączenia do prądu po prostu poraża - 18 zł za dobę!

1. Byłam w Toruniu kilka razy, przepiękna starówka :)) Odwiedziliśmy planetarium i muzeum Kopernika, były obowiązkowe zakupy świeżutkich pierników (oraz wyrobów pasmanteryjnych....), lody na barce z pierwszego zdjęcia i obiad w Sphinxie :)) Uwielbiam tam wracać. Super zdjęcia :))

2. Byłam tam niedawno i tak jak Ty się zachwyciłam. Pozdrawiam :-)

3. Dziękuję bardzo za wycieczkę po Toruniu, bo nigdy tam nie byłam. Wiedźma piernikowa - brzmi zachęcająco! :-)))) Pozdrawiam

4. Codziennie jestem na tejże starówce :) niestety ludzi tu pełno wiosną - różne wycieczki nas odwiedzają...
    a jeśli chodzi o noclegi, to polecam hostele, które usytuowane są w ścisłym centrum miasta
    Piernikowe pozdrowienia od rodowitej torunianki :D Alcia

5. Dzięki za spacerek po Toruniu - nie byłam jeszcze a może zajrzę ! Ewa

6. Kocham Toruń 32 lat temu poznałam tam męża, dziękuję za ponowną wycieczke po Toruniu.Pozdrawiam nati

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.